Harikalar Çağı 4 önizleme - perspektif kapsamı
Friv2Online Stüdyosundan geliştiriciler, popüler franchise içinde geleneksel olarak 4X stratejisinin unsurlarını sıra tabanlı taktik savaşlarla birleştiren yeni bir proje olan Age of Wonders 4'ün özel bir vitrini düzenledi. İgrodely'nin basınla hangi ayrıntıları paylaştığını kısaca anlatın.
Harikalar Çağı 4, franchise'daki önceki oyunların otantik tarzını miras alacak ve aynı zamanda, serinin hibrit türü için temelde benzersiz çözümler de dahil olmak üzere çok sayıda yeniliğe sahip hayranları memnun edecek.
Medeniyet tarzı oyunlar ile HoMM tarzı oyunlar arasında hala bir miktar uzlaşmamız var, ancak oynamak için çok daha fazla alan, inanılmaz hizip özelleştirmesi ve oyuncuları tekrar tekrar oynatmaya zorlayabilecek mekaniklerle.
Age of Wonders 4'ün ana konusu, bir istilacı tarafından işgal edilen bir dünya etrafında dönecek ve oyuncular Büyücü Krallar olarak oynamayı veya topraklarını davetsiz misafirlerden ölümcül bir şampiyon olarak savunmayı seçmekte özgür olacaklar.
Özel bir gösteride Triumph Studios, gazetecilere sizinle paylaşmaktan mutluluk duyduğumuz yeni projenin bir dizi ilginç özelliğini gösterdi:
Oturum başlamadan önce, kullanıcı oyunun olaylarının nerede gelişeceğini seçebilir - Atlas'ın kanonik dünyasında veya kendi yarattığı dünyada. Hem yeni başlayanlar hem de ileri düzeyler için senaryolar da mevcut olacak.
Bir bölge seçtikten sonra, oyuncunun dünyanın "özellikleri" olarak adlandırılan ayarları yapmasına izin verilecek: manzara ve iklim ne olacak, orada ne büyüyecek, hangi hayvanlar yaşayacak ve bu dünyada hangi ırklar yaşıyor. Ek olarak, yerel nüfus için belirli özellikleri belirleyen dünyalar için özel "değiştiriciler" mevcuttur. Bu nedenle, "kötülüğe saygısızlık" değiştiricisiyle, yerliler kötü gruplara karşı olumsuz bir tutuma sahip olacaklar.
"Bazı 'değiştiricilerin' oyun üzerinde çok büyük bir etkisi olabileceğini ve oturumu son derece zorlaştırdığını akılda tutmak önemlidir. Özellikle Age of Wonders 4'ün tüm inceliklerine henüz aşina değilseniz, ”diye belirtti geliştiriciler.
Oyuncular varsayılan gruplardan birini seçebilir veya kendilerine ait bir grup oluşturmak için yeni sistemi kullanabilir. Geleneksel olarak, oyunda medeniyete sahip oldukça fazla ulus var. Yenileri arasında “kurbağa insanları” ve “sıçan insanları" not edilebilir (sürüm sürümündeki çeviri farklı olabilir, – yazarın notu).
Kendi hizipinizi oluşturmak birkaç adıma ayrılmıştır. İlk adım, gelecekteki koğuşlar ve liderleri için fiziksel form seçimi, başka bir deyişle görünüm, ırk seçimidir. Her form için bir beden özelliği ve bir zihin özelliği vardır. Örneğin sıçanlar hızlı reflekslere sahipken, Orklar güçlü yapıları nedeniyle güç bonusu alırlar. Oyuncu kendi özelliklerini seçebilir. Örneğin, grubunuzun kurtları at olarak kullandığını ve kanat saldırıları için ceza almayacak kadar çevik olduğunu belirleyin.
İkinci adım, gelecekteki hizip için kültür seçimi olacaktır. Burada, ayarlar dikkate alınarak bazı birimlerin görünümü zaten açıkça gösterilmiştir. Diyelim ki önceki adımda "Kurt Binicileri" ni seçtiyseniz, izciler ve hayvanlara binen başka bir hızlı takım göreceksiniz. Kültür seçimi, inşa edebileceğiniz başlangıç binalarını belirleyecek, savaşçılarınız üzerinde belirli etkiler yaratacak ve her türlü kaynağa bir artış sağlayacaktır. Böylece, karanlık bir kültür, muhalifleri ve kadim bilgileri zayıflatma konusunda uzmanlaşarak fraksiyonu otomatik olarak kötüleştirir. Toplamda, oyun altı kültüre sahiptir: feodal, barbar, endüstriyel, yüce, mistik ve karanlık, her biri belirli bonuslar ve cezalar verir ve ayrıca hizip birimlerinin görünümünü değiştirir.
"Oyunun çılgınca bir sinerjisi var (burada geliştirici, Age of Wonders 4'teki hizip oluşturma sisteminin bir şekilde işe yarayacağı her türlü ayar anlamına geliyor). Bu nedenle, projeye hiç aşina olmayan yeni başlayanlar bile, sadece hayal güçlerine dayanarak güvenli bir şekilde bir hizip oluşturabilirler ”dedi.
Bir hizip oluşturmanın üçüncü adımı, birimlere ekstra bonuslar ekleyebilecek sözde "sosyal özelliklerin" seçimi olacaktır. Özellikler, hizipinizin ideolojisinin son yapı taşı olacaktır. Her biri için bir yakınlık vardır ve bir kültür seçmek için birkaç yakınlık birimi daha verilir. Hizip geliştikçe, yakınlığa dayalı oyuncular yeni büyülü güçlere ve medeniyet özelliklerine erişebilecekler.
Yukarıdaki adımlardan geçtikten sonra oyuncular ilk sihirli ciltlerini seçerler. Toplamda, Age of Wonders 4'te atış poligonları tarafından dağıtılan 54 büyülü cilt var. İgrodelov'a göre bu, kitaplara dağılmış bir hizip teknoloji ağacı gibi bir şey. Elementlerin unsurlarından biri, nekromansi hacimleri, çağrışım vb. İle ilişkili hacimler vardır.
Bir sonraki aşamada, oyuncu ölümlü bir şampiyon mu yoksa büyücü kral mı olacağına karar verir. Şampiyonlar şehirlere ve diplomasiye ikramiye alır, binaları ek gelir getirir. Öte yandan işgalciler büyücülükte mükemmeldir, ancak bu, savunucuların iyi sihirbazlar olamayacağı anlamına gelmez.
Son olarak, son aşamada, oyuncu liderin ve hizibin görünümünün en ayrıntılı özelleştirmesine erişebilir. Liderin ten rengini, cinsiyetini seçebilir, vücut parçalarının boyutuyla oynayabilir, gözlerin ve saç stillerinin rengini değiştirebilir, bir kıyafet seçebilirsiniz - düzinelerce ayar mevcuttur. Birimler daha mütevazıdır - kısmi vücut özellikleri, saç rengi, ten rengi ve zırh rengi seçimi. Sonunda, oyuncu liderin unvanını ve adını ve medeniyetinin adını belirler.
Özünde, Age of Wonders 4 hala bir melez. Yani, metin etkinliklerine katılım, ilgi çekici yerleri ziyaret etme, kaynak oluşturma ve toplama, diplomatik müzakereler gibi dünya haritasındaki tüm manipülasyonlar genellikle franchise'ın önceki bölümlerinde veya Civilization gibi oyunlarda görebileceğimize benzer. Çatışmalar söz konusu olduğunda, oyuncular altıgen olarak ayrılmış bir haritaya giderler ve HoMM, Disciples veya Kings Bounty gibi oyunlarda yer alanlara benzer sıra tabanlı taktik savaşlara katılırlar. Bu arada, taktiksel savaş haritası her zaman bir sonraki rakiple karşılaşacağınız dünya haritasındaki yerle aynıdır.
Oyun sırasında, yedi uzun dalı olan imparatorluğun gelişim ağacına erişim açılır - her yakınlık için bir tane. Gelişim sürecinde, oyuncular bu ağaçta medeniyeti tamamen yükseltebilecek yeni beceriler elde etmek için harcanan özel bir "ımperium" kaynağı alırlar.
“Burada ”imparatorluk" un yeni şehirlerin satın alınması, entegrasyonu veya inşası için de gerekli olduğunu bilmek önemlidir. Bu, çok dikkatli bir şekilde bertaraf edilmesi gereken stratejik olarak önemli bir kaynaktır”dedi.
Sonuç olarak, geliştiriciler oyunun sonunda oyunun aslında bitmediğini söyledi. Oturumun sonunda oyuncu, ana menüdeki başka bir ağaçta yeni özelliklerin kilidini açmak için harcayabilecekleri deneyim kazanır. Özellikler, hizip için benzersiz özelleştirme öğeleri ve yeni yetenekler ekleyerek sonraki oynanışı da benzersiz bir şekilde etkiler.
Harikalar Çağı 4 harika görünüyor ve oyunu özelleştirmek için bu kadar inanılmaz bir kapsamla kesinlikle büyülüyor, ancak her biri oyuncunun hesaba katması gereken her türlü değiştiricinin bolluğu ile biraz korkutuyor. Projenin gelişimini izleyeceğiz ve piyasaya sürülmeye daha yakın olarak size kesinlikle her şey hakkında daha fazla bilgi vereceğiz.